søgemaskineoptimering

Vigtige elementer i søgemaskineoptimering

Vigtige elementer i søgemaskineoptimering
Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Hvis du har en virksomhed, som har satset på at drive salg eller lead generering via online kanaler – for eksempel en website eller webshop – er du sikkert stødt på begrebet SEO (søgemaskineoptimering) i forbindelse med online markedsføring. Du ved sikkert også, at SEO er en utroligt vigig del af online markedsføring – uden SEO bliver du aldrig synlig på Google eller de andre store søgemaskiner, da linket til din website vil drukne i links fra konkurrerende virksomheder. Og har de bedre SEO end dig, vil de havne øverst i søgeresultaterne, på bekostning af din website, som så vil modtage færre besøgende, og dermed et lavere antal potentielle kunder.

Hvad kan jeg selv gøre med hensyn til søgemaskineoptimering?

Ud over det, at samtlige sider på din webshop eller website skal være informative og relevante for potentielle kunder, skal du sørge for, at opbygningen af siten er logisk, intuitiv, og faciliterer en god kunderejse. Søgemaskinen vil belønne dig, hvis den vurderer, at din website er nem at crawle og har en menu-opbygning, som giver mening, og som understøtter formålet med websiten. Hvis du samtidig sørger for altid at have et opdateret sitemap liggende hos Google Search Console, er du allerede nået meget langt.

Få flere nyttige SEO tips på klikko.dk